Pathfinder Society

Pathfinder Society tarjoaa perinteistä fantasiaroolipelaamista Pathfinder RPG:n säännöillä. Tarjolla on pelejä eritasoisille hahmoille ja peleissä pelataan Pathfinder Societyn sääntöjen mukaan rakennetulla hahmolla, mutta kaikkiin peleihin pääsee tarvittaessa valmishahmolla laajasta valikoimasta. Pelin vaikeustasoa voi arvioida sen yhteydessä olevasta Tier-merkinnästä, joka ilmoittaa pelissä käytettävien hahmojen tasoskaalan: matalamman tierin seikkailut ovat aloittelijaystävällisempiä kuin korkeamman tierin. Kaikki PFS-pelit vedetään Riffissä. Lisätietoja Pathfinder Societystä löydät Hitpointin blogista.

Lauantaina Pathfinder Societyn ohjelmassa on useassa pöydässä eritasoisia seikkailuita samanaikaisesti: sunnuntaina taas koko Riffin valtaa yhteistuumin kuudessa pöydässä vedettävä erikoisseikkailu. Kaikki pelit kestävät 4-5 tuntia pienellä venymisvaralla, mukaanlukien monipöytäspesiaali.
 

Lauantain Pathfinder Society -seikkailut

#8-09: Forged in Flame, Part 1: The Cindersworn Pact (Tier 5-9)
Klo 11:00-16:00, Nostrix

Kun käsittämättömän pahuuden olennot osoittautuvat liian voimakkaiksi, jotta ne voisi tuhota, hyvyyden voimat usein joutuvat tyytymään tälläisten vihollisten karkottamiseen tai vangitsemiseen siihen saakka, että ne vaipuvat hurjaan legendaan. Harvemmassa ovat tapaukset, joissa pahansuovat tahot ovat sitoneet hyväntahtoisia titaaneja tai puolijumalia, mutta Tiennäyttäjäjärjestön agentit ovat hiljattain löytäneet juuri sellaisen vankilan. Harvat tietävät, miten tuollainen tyrmä avataan; vielä harvemmat tietävät, missä sellaisen avain voisi levätä. Järjestö on kuitenkin löytänyt juuri tuollaisen tietäjän: epäsuosioon langenneen efreetin, joka on vannonut jakavansa mittaamattoman arvokkaat tietonsa vastineeksi tiennäyttäjien avusta. Tiennäyttäjät matkustavat Zjarran monikulttuuriseen suurkaupunkiin Tulen Maailmantasolle tekemään julman lampunhengen suunnitelmat toteen—tai etsimään jonkin vaihtoehtoisen tavan täyttää sopimuksen ehdot.
 

#7-24: Dead Man's Debt (Tier 1-5)
Klo 11:00-16:00, Annika "Gomis" Kiiskilä

Jokaisen tiennäyttäjän seikkailu päättyy jonain päivänä. Kun Tiennäyttäjäjärjestö laski viimeiseen lepoonsa kunnioitetun taivalkapteenin, sen tiedossa ei ollut, että kapteenilla oli vielä maksamaton velka Mwangin lakeuksien ekujae-haltioille. Haltiat eivät ole unohtaneet — ja he odottavat järjestön täyttävän lupaukset, joita edesmennyt taivalkapteeni heille antoi. Tiennäyttäjien on aika uskaltautua Mwangin viidakoihin ja uhmata sen vaaroja pelastaakseen koko järjestön maineen alueella.

 

#8-14: To Seal the Shadow (Tier 1-5)
Klo 11:00-16:00, Toni "Swyrlyn" Miinalainen

Shibotai-vuoren tuhoisa purkaus on useimmille vain alaviite Tian Xian mantereen historiassa. Varjoihin sidotun wayangien rodulle sen sirpaleinen kraateri Minatassa on ainoa syy sille, että he ylipäätään asuttavat Golarionin planeettaa. Käytännössä heidän pääkaupunkinaan toimivassa Inahiyin kaupungissa he järjestävät vuotuisen festivaalin katastrofin muistoksi, joka toi heidät tähän maailmaan ja pakotti heidät liittoon naapuriensa kanssa yhteistä vihollista vastaan. Erityisen hyväenteisien vuosijuhlien saapuessa wayangit pyytävät ulkomaisia tahoja tuomaan oman lisänsä juhlallisuuksiin, ja tänä vuonna Tiennäyttäjäjärjestö on saanut neuvoteltua itselleen etuoikeuden lähettää paikalle muutaman agenttinsa tarkkailemaan pyhiä seremonioita. Tämä ei kuitenkaan ole järjestölle vain antropologinen mahdollisuus, sillä tiennäyttäjät saattavat olla ainoa asia seisomassa tämän maailman ja sanomattoman pahuuden välillä…

 

#8-06: Reaping What We Sow (Tier 1-5)
Klo 11:00-16:00, Eldrik

Kun vallankumouksen lieskat pyyhkivät Galtin yli, Tiennäyttäjäjärjestö menetti paljon siitä, mitä heillä oli siellä: tusinoittain agentteja, useita looseja ja niiden lukemattomien kontaktien toveruuden, jotka mieluummin vannoivat jättävänsä yhteistyön järjestön kanssa kuin päätyivät itse vainon kohteeksi. Vaikka taivalkapteeni Eliza Petulengro onkin luonut järjestölle uuden jalansijan maahan, hänen on rakennettava uudelleen liittolaisten verkostonsa. Yksi tärkeimmistä yhteyshenkilöistä asuu Ruususataman pikkukylässä, joka valmistautuu juuri vuotuiseen valon ja anteeksiannon festivaaliin. Petulengro toivoo, että tiennäyttäjäjoukko voisi osallistua juhlallisuuksiin ja päästä täten hyviin väleihin järjestön entisen ystävän kanssa. Menneisyyden pahuuden suunnitelmat ovat kuitenkin toisenlaiset, ja mikäli tiennäyttäjät eivät pidä järkeä mukanaan, he eivät saata menettää vain tavoitteensa — vaan myös henkensä.


We Be Goblins! (Tier 1)
Klo 12:00-16:00, Atte Kiljunen

Suolakannon suon Konnannuolijan hiisiheimo on löytänyt suunnattoman aarteen — ilotulitteita! Heidän harmikseen löydön tehnyt heimon jäsen on jo häädetty heimon keskuudesta kuvottavan rikoksen vuoksi, sillä hän syyllistyi kirjoittamiseen (jonka jokainen hiisi tietää varastavan sanat päästäsi). Paikatakseen tilannetta Konnannuolijoiden johtaja, Hänen Mahtava Pönäkkyytensä Päällikkö Heltanrepijä Mällipötsi, on julistanut, että heimon suurimpien sankareiden on lähdettävä matkaan noutaakseen loputkin ilotulitteet suolle haaksirikkoutuneesta hylätystä laivasta. Todistaakseen olevansa Konnannuolijoista urheimpia sankariemme on suoritettava sarja vaarallisia haasteita aina härkäetanoiden nielemisestä ja kammotun Korvanpurjian haastamisesta itsensä Vinkuvan Nordin kanssa tanssimiseen. Mutta vielä hiisiemme todistettua mahtinsa heidän seikkailunsa on vasta alkamassa, sillä laiva on kaikkea muuta kuin asumaton, ja kannibaalihiisi Vorka nauttisi suuresti muutamasta maukkaasta vieraasta...

Tässä seikkailussa pelataan Konnannuolijan heimon murhanhimoisia ja juonikkaita hiisiä käyttäen tason 1 valmishahmoja.

 

#6-98: Serpents Rise (Tier 7)
Klo 13:00-18:00, Minna "Loviatar" Hiltula

Vuosien poliittiset liikkeet, vakoilu, salakuljetus ja diplomatia ovat luoneet pelikentän Aspiskonsortion tähänastisista uskaliammalle hyökkäykselle suurimman Sisämeren vihollisensa — Tiennäyttäjäjärjestön — kimppuun. Vain muutamat tärkeät valmistelut puuttuvat ja vain konsortion parhaista agenteista koottu eliittijoukko voi ne järjestää; kun ilotulitus alkaa, näiden samojen agenttien on iskettävä nopeasti ja armottomasti, varmistettava kohteet — joista jotkin ovat yhteisiä ja jotkin yhteyksissä syvempiin juoniin — ja paettava ilman, että Tiennäyttäjäjärjestö on tietoinen mistään heidän toimistaan.

Tässä seikkailussa pelaajat pelaavat Aspiskonsortion agentteja käyttäen tason 7 valmishahmoja.
 

#8-11: Forged in Flame, Part 2: Cleansed With Fire (Tier 5-9)
Klo 16:00-21:00, Nostrix

Harvat paikat Tulen Maailmantasolla ovat niin täynnä kansanperinteen, mahdollisuuksien ja materiaalisen rikkauksien aarteita kuin Vaskikaupunki, ja juuri siellä häpeään joutunut efreeti Qalkami pyrkii saamaan takaisin valtuutuksensa Tiennäyttäjäjärjestön avulla. Vain tekemällä yhteistyötä tämän lampunhengen kanssa — ainakin sopimuksen kirjaimen mukaan, joskaan eivät välttämättä sen hengen tai käytännön — tiennäyttäjät voivat saada haltuunsa salaisuudet, jotka hän on järjestölle velkaa, sekä auttaa kaatamaan merkittävän pelinappulan Vaskikaupungin sisäisessä politiikassa. Ei ole paremmin varusteltua joukkoa kuin Tiennäyttäjät suorittamaan tehtävää, jossa soluttaudutaan kiellettyihin kaupunginosiin, murskataan pahansuopa operaatio ja otetaan kaikki irti syntyvästä kaaoksesta, mutta kestävätkö seikkailijat kuumuutta miljoonakaupungissa, joka koostuu lähes täysin tulistetusta metallista?

 

#8-07: From the Tome of Righteous Repose (tier 3-7)
Klo 17:00-22:00, Tomi "cheant" Saarinen

Kun nekromantikkokuningas Tar-Baphon nousi lichinä ja uhkasi valloittaa koko Avistanin mantereen, Taldor johdatti naapurivaltionsa Hohtavana ristiretkenä häntä vastaan: tämä uljas kampanja kukisti Kuiskivan Tyrannin armeijat ja sinetöi hänet omaan linnakkeeseensa. Yli puolen vuosituhannen ajan Rajavallin ristiretkeläisvaltio on vartioinut Tar-Baphonin vankilaa ja suojellut naapurikansojaan pohjoisen örkkiheimoilta, vain harvoin ajatellen kahdesti niitä suunnattomia arkeologisia aarteita, jotka lepäävät taistelukenttien mullan alla. Paikallinen Tiennäyttäjien taivalkapteeni on löytänyt kadonneen luvun Oikeamielisen levon opusta, jossa ovat kirjattuna lukemattomien Hohtavan ristiretken sankarien kuolintarinat. Vuosisatojen jälkeen tämä on vihdoinkin saanut Rajavallin siunaamaan Tiennäyttäjäjärjestön pyrkimykset etsiä nämä kadonneet hautapaikat, laskea lepoon kaatuneet ristiretkeläiset ja palauttaa heidän suvuilleen sukukalleudet, joita he kantoivat taisteluun.

From the Tome of Righteous Repose on ikivihreä, uudelleenpelattava seikkailu: se on suunniteltu antamaan joustava pelikokemus, jossa tiennäyttäjät kohtaavat erinäisiä korkeamman tason hahmoille usein vastaan tulevia uhkia samalla, kun he selvittävät yhden Avistanin merkittävimmistä konflikteista historiaa. Riippuen siitä, mitä johtolankaa seikkailijat lähtevät tutkimaan, he saattavat tutkia Rajavallin ylpeää ristiretkeläisvaltiota, matkustaa Ustalavin hämyisille vuorille tai lähteä vaaralliselle tutkimusmatkalle Belkzenin örkkien hallitsemille jättömaille kadonneen historian perässä.

 

#8-15: Hrethnar's Throne (Tier 5-9)
Klo 17:00-22:00, Toni "Swyrlyn" Miinalainen

Sumun ympäröimät Synkhuiput ovat uhmanneet paikallisia merenkävijöitä ja aarteenmetsästäjiä vuosisatojen ajan, mutta taivalkapteeni Calisro Benarry on lähes saanut selvitettyä sen huipun salaisuudet, johon legendaarinen merirosvo Seitsensormi kätki aarteensa. Suuret palkinnot luovat kuitenkin kateellisia kilpailijoita, ja tiennäyttäjien on oltava valmiina karkottamaan kaikki muut, jotka himoitsevat Seitsensormen kalleuksia — kilpailijoita niin menneestä kuin nykypäivästäkin.

 

#8-02: Ward Asunder (Tier 3-7)
Klo 18:00-22:00, Mikko Kallio

Legendaarinen loitsijatar Hao Jin siirsi monia hylättyjä historiallisia paikkoja museona toimivaan tasku-ulottuvuuteensa: hänenkin taikuudellaan oli kuitenkin rajansa, ja ajoittain hän pystyi siirtämään vain osan arkkitehtuurillisesta aarteesta. Temppelinpuolikas, jonka hän jätti jälkeensä Dtang Man viidakoihin on kehittänyt tapahtuneen jälkeisten vuosisatojen ajan kummitteluntäyteisen maineen. Nyt epätodennäköinen liittolainen on ottanut yhteyttä Tiennäyttäjäjärjestöön kertoen tarinoita tahriintumattomista historiallisista salaisuuksista ja piilotetuista aarteista, jotka vielä lepäävät murtuneessa pyhätössä Yamatsumille, vuorten jumalalle.

 

#8-05 Ungrounded but Unbroken (Tier 1-5)
Klo 18:00-22:00, Ville "TuplaV" Heinonen

Shaitan-lampunhenkien Verraton Keisarikunta on sotinut tulisten vastineidensa kanssa vuosisatoja, ja liian laajalle levinneet niukat resurssit ovat jättäneet shaitanit tilanteeseen, jossa he tarvitsevat lisäapua. Keisarikunta on perustanut uuden valtiollisen palkkasoturikomppanian, jonka jäseniä kutsutaan Maattomiksi ja joka hyväksyy riveihinsä vapaita agentteja kaikkialta multiversumista. Yksi Tiennäyttäjäjärjestön harvoista ystävistä Maan Elementtitasolla on suositellut ainakin kourallista tiennäyttäjiä liitettäväksi Maattomiin tietäen, että vain muutaman kuukauden palvelus voi dramaattisesti parantaa järjestön mainetta (ja kyseisten agenttien rahatilannetta) tällä kaukaisella maailmantasolla. Tiennäyttäjät matkustavat suurenmoiseen Opaaliholviin järjestön ensimmäisinä sanansaattajina, mutta tehdessään niin heidän on selvittävä toismaailmallisista uhkista, jotka vaanivat heitä niin oudossa ympäristössä kuin heidän omissa riveissäänkin.

 

#6-99: True Dragons of Absalom (Tier 4)
Klo 22:00-03:00, Santeri "FranKc" Riikonen

Jo useiden vuosien ajan Tiennäyttäjäjärjestöllä on ollut molempia osapuolia hyödyttävä liitto Viemärilohikäärmeiden — Absalomin alla asuvista koboldiheimoista merkittävimmän — kanssa. Kun heimon eliittipartio kohtaa haavoittuneen tiennäyttäjän, jolla on epätoivoinen viesti heille, Viemärilohikäärmeiden on toimittava nopeasti pysäyttääkseen poikkeuksellisen uhan, jonka tavoitteena on viedä heidän heimonsa maat — tai kenties valloittaa jopa koko Absalom!

Tässä erikoisseikkailussa pelaajat pelaavat koboldeja — kenties epätodennäköisimpiä suojelijoita koskaan Kaupungille Maailman Keskipisteessä — käyttäen tason 4 valmishahmoja.

 

#8-03: Captives of Toil (Tier 5-9)
Klo 23:00-04:00, Kohtalo

Kaksi vuotta sitten Tiennäyttäjäjärjestön pitkäaikainen kampanja löytää, ottaa haltuunsa ja tutkia Jormurdunin kadonnut taivaslinnake tuli päätökseensä. Häädettyään sieltä julmat demonit ja duergarit järjestö luovutti sen hallinnan kääpiöliittolaisilleen, jotka ovat puolustaneet muinaista linnaketta siitä saakka. Viimeaikainen duergarien hyökkäys johti muutamien Jormurdunin kääpiöiden vangiksi joutumiseen: duergarit raahasivat kääpiöt Synkmaille kadoten, todennäköisenä matkakohteenaan julma pääkaupunkinsa Hagegraf. Vain Tiennäyttäjäjärjestöllä on varustautunut ja kykenevä lähtemään uskaliaalle pelastusretkelle valottomiin syvyyksiin pysäyttääkseen orjasaattueen ja pelastaakseen kääpiöliittolaisensa karmealta lopulta.

 

Sunnuntain Pathfinder Society -seikkailut

#8-00: The Cosmic Captive (Tier 1-11)
Klo 12:00-17:00
Pääpelinjohtaja: Minna "Loviatar" Hiltula
Pöytäpelinjohtajat: Mikko "mosi\\Ässä" Sillanpää, Nostrix, Addry, Muser, JJL, Mikko "Mreikon" Rekola

Tähtitieteilijät ovat seuranneet ihastellen, miten kuuluisa Aucturnin Kyyneleeksi kutsuttu komeetta on matkannut aurinkokunnan halki jälleen Golarionin suuntaan: tämän syklinsä aikana komeetan ohittaessa planeettoja outoja portaaleja on kuitenkin auennut niiden pinnalle, ja jokin voimakas niiden toiselle puolelle vangittu taho anelee niiden läpi epätoivoisesti apua. Tiennäyttäjäjärjestölle tämä on mahdollisuus, joka tulee vain kerran ihmisen elämänkaaren mitan aikana: heidän tavoitteenaan on selvittää, mikä noiden portaalien takana lepää — ja joko vapauttaa sisällä vankina oleva olento tai varmistaa, että se pysyy iäti sinetöitynä.

”The Cosmic Captive” on monipöytäspesiaali, jonka aikana useat pelipöydät osallistuvat koko huoneen yhteisiin pyrkimyksiin interaktiivisen seikkailun muodossa. Spesiaalissa on laaja kirjo pöytiä: tarjolla olevat tierit ovat 1-2, 3-4, 5-6, 7-8, ja 10-11.